韩路晨

不完全小厨娘(⁎˃ᴗ˂⁎)

Flightless Bird, American Mouth - Iron & Wine

莫 西 顾:

        当爱德华和贝拉相拥起舞,旋律响起。纯粹的空心吉他,Samuel Beam随意慵懒的声音,没有任何灿烂的乐句,也无心刻意给音乐罩上朦胧的面纱,Samuel Beam是如此淡薄自然,他只是拥抱着这些音符,让它们背后的悲伤轻轻地在半空中飘荡。一个找到了内心与外部世界平衡点的男人平静地讲着生活的琐屑,抚摸曾经疼痛的伤口。


歌词:


I was a quick wet boy
Diving too deep for coins
All of your straight blind eyes
Wide on my plastic toys
And when the cops closed the fair
I cut my long baby hair
Stole me a dog-eared map
And called for you everywhere

我曾是一个爱哭的男孩 
为钱币而陷入太深 
而你那直视前面的茫然双眼 
视线都落在我的塑料玩具上 
当警察关闭了集市 
我剪掉了满头婴儿般的长发 
你为我偷来一张卷角的旧地图 
而我却无处不在的寻找你 

Have I found you ? 
Flightless bird, jealous, weeping
Or lost you? 

可我找到你了吗? 
折翼之鸟,珍惜着,哭泣着 
抑或,我已经失去了你? 

American mouth
Big bill looming

美国的河口 
有巨大海岬的蜃景 

Now I’m a fat house cat
Cursing my sore blunt tongue
Watching the warm poison rats curl through the white fence cracks
Kissing on magazine photos
Those fishing lures thrown in the cold and clean
Blood of Christ mountain stream

如今我成为一只变胖了的家猫 
咒骂着我那一碰就痛而味觉迟钝的舌头 
眼看着快被毒死的老鼠卷缩着穿过白色栅栏的缝隙 
亲吻着杂志上的照片 
任由那些鱼饵被扔进冰冷而纯净的 
基督山涧的血液里。 

Have I found you? 

Flightless bird, brown hair bleeding
Or lost you? 

可我找到你了吗? 
那些折翼之鸟,棕褐色羽翼滴落血色 
还是 我已经永远失去你? 
American mouth
Big bill, stuck going down
 

在美国的河口 
巨大海岬已经开始沉落    

评论
热度(678)

© 韩路晨 | Powered by LOFTER